Friday, July 24, 2009

Konspirasi Terancang Menjatuhkan ALAM.

Salam kembara dakwah...

Pertama dan selamanya kita panjatkan kesyukuran kepada Ilahi di atas nikmat2Nya yang tidak pernah putus dari kita. Selawat serta salam ke atas nabi junjungan mulia Nabi Muhammad S.a.w, Keluarga baginda, para sahabat baginda dan para2 solehin.

Selama dua hari berturut2 kuis dikejutkan dengan satu isu yang agak panas dimana seluruh Mahasiswa kuis menghentam ALAM yang kononnya isu curi di BOT,membuat rampasan laptop dan handpone adalah perbuatan ALAM, Sejauh mana kebenaran perkara ini?

Saya secara peribadi menyatakan ini semua satu konspirasi untuk menjatuhkan ALAM oleh pihak2 tertentu yang sememangnya cuba menghalang dan xsuka dengan usaha dakwah yang dilakukan oleh ALAM. Hal ini kerana, sehingga sekarang,tidak ada bukti yang menyatakan bahawa ALAM terlibat dengan spot check yang dikatakan dilakukan oleh beberapa orang muslimat yang membawa imej seperti muslimat ALAM. Tidak ada seorang mangsa pun yang mengaku bahawa ianya perbuatan budak2 ALAM. Apa yang saya dapat daripada kebanyakan pelajar2 terutamanya dikalangan pelajar perempuan, semuanya menyatakan mereka dapat maklumat dari kwn2.tapi mereka sendiri pun xtahu bahawa samada ianya benar atau pun tidak.Saya bertanya, adakah muslimat ALAM yang berada ditempat kejadian pd malam tersebut, semuanya menyatakan "tidak". Hal ini pun saya ajukan kepada semua muslimat ALAM,dan mereka pun menafikan bahawa mereka tidak pernah membuat spot check seperti yang kita dengar.

Tapi apa yang peliknya,mengapa perkara ini terlalu pantas tersebar seperti angin...?Bukan kah ini merupakan satu perbuatan yang telah dirancang oleh puak2 tertentu?Apa tak nya, isu yang sebenarnya tidak berlaku tetapi di ada-adakan oleh puak2 tertentu dan menyebarkannya kepada semua mahasiswa kuis... Tidak kah kita sebagai mahasiswa terfikir bahawa ini semua satu konspirasi untuk memburuk2kn ALAM? dan ada agenda untuk menjatuhkan ALAM

Sebelum isu ini berlaku pun, sudah banyak desas desus yang saya dengar,yang menyatakan ada puak2 tertentu yang merancang ingin menjatuhkan ALAM. Sehinggalah timbul isu ini yang mengaitkan nama ALAM sebagai punca segala2nya.

Terlalu busuk dan biadab puak2 ini sehingga sanggup melakukan penipuan kepada seluruh mahasiswa demi menjatuhkan ALAM dibumi kuis. Puak ini cuba menanamkan persepsi sifat benci dan negatif di minda2 mahasiswa kuis terhadap KELAB AL-AZHAR MEMBERS ( ALAM ).Pastinya mahasiswa kuis tertanya2 siapa sebenarnya dalang disebalik semua ini...?

BERSAMBUNG.....

No comments:

Post a Comment